- Din uunnværlige postkasse på internett
Vi oppretter epostadresser for deg slik at du kan kommunisere med dine kunder via nettet. Epostadressene er knyttet opp til ditt domenenavn som f.eks: post@domenenavn.no. Da får du samtidig fortalt alle du sender epost til at du har en egen nettadresse.
Webmail - sjekk epost hvor som helst
Velger du oss som leverandør får du også tilgang til vår gode webmail tjeneste. Denne kan du benytte til å sjekke epost uansett hvor du måtte befinne deg så lenge du har tilgang til Internett. Du kan også sette opp en automatisk fraværsmelding, endre passord på din mailkonto, sette opp videresending, benytte kalenderfunksjon etc via denne tjenesten.
Egen administrering av epostkonto
Vi tilbyr også tilgang til vår epostserver og vårt spamfilter til de som ønsker å administrere eposten selv. Dette innebærer at du selv kan opprette og slette epostadresser, administrere passord, frigi epost som evt er stoppet i spamfilteret, svarteliste avsendere du ikke ønsker å motta epost fra etc.
Markedsføring gjennom epost er en av de mest lønnsomme mulighetene du har i ditt videre arbeid med internett markedsføring. Epost markedsføring er rimelig og senker kostnaden for dine konverteringer, øker din effekt av annen markedsføring på internett, bygger kundelojalitet og øker inntektene for hver kunde du har. Epost markedsføring berører hele kontaktflaten mot dine kunder.
Spamfilter og andre sikkerhetstiltak
Som en del av vår epost-leveranse inngår et effektivt spamfilter som inkluderer et kategorisk system for virusvask for våre kunders videre sikkerhet.
Det antas at 50%-80% av all spam på verdensbasis sendes av datamaskiner som er infisert av såkalt malware, en fellesbetegnelse på ondsinnet programvare (fra det engelske "malicious software"). Mange av de som har slike infiserte maskiner trenger ikke engang være klar over at maskinen er overtatt, men kun oppleve at den er tregere enn normalt.
Årsaken til at spam blir sendt på denne måten er at de kriminelle som står bak denne spredningen ikke like lett kan spores opp. Ved slike utsendelser av spam overbelastes i de fleste tilfeller den enkeltes tillate båndbredde og epost-leverandørens kapasitet.
Som enda et sikkerhetstiltak har vi i Firmanett satt en grense på 3000 meldinger per døgn for å unngå at enkeltkontoer overbelaster tjenesten. Dette reduserer risikoen for at tjenestekvaliteten reduseres hos andre enn den infiserte maskinen. Dersom det oppdages at en epostbruker eller en enkeltkunde er rammet og belaster tjenesten kan Firmanett se seg nødt til å sperre tilgang i en periode for å sikre normal tjenestkvalitet hos andre kunder.